28 V – 6 VI 2018 | instalacja

Teatr Polski w Poznaniu (foyer)

KOPIA ZAPASOWA / Ogilvy & Mather oraz Greenpeace Polska

Latem 2017 roku, gdy w Puszczy Białowieskiej trwała wycinka drzew, Polski oddział agencji Ogilvy & Mather zainicjował kampanię społeczną Ostatnie drzewo, by chronić puszczę. Częścią inicjatywy jest gra komputerowa Kopia zapasowa będąca zapisem wiernej kopii rezerwatu. Wirtualna wersja Puszczy Białowieskiej została stworzona w środowisku gry Minecraft i zbudowana jest w skali 1:1. Oznacza to, że każdy blok w grze zajmuje 1m3, a cała mapa zbudowana jest z ponad 50 miliardów takich bloków. Na mapie znajduje się m.in. około siedmiu milionów drzew, strumyki, wejście do ściśle chronionego Białowieskiego Parku Narodowego, prastare miejsca mocy ze słowiańskimi totemami i wieża widokowa nad rzeką Narewką. W trakcie festiwalu widzowie będą mogli zagrać w Kopię zapasową. W foyer Teatru Polskiego umieścimy stanowiska komputerowe, by widzowie mogli choć na chwilę  przenieść się do świata, który był i jest unicestwiany na naszych oczach.